Montesa a la Llum de les Imatges

25/02/2007

Montesa

La Llum de les Imatges

El passat dia 2 es va inaugurar a Xàtiva una nova edició de l´exposició La Llum de les Imatges. En un primer moment i en vista de la trascendència que han tingut aquestes exposicions, la Parròquia de Montesa va sol.licitar a la Conselleria de Cultura de la Generalitat, a través dels comissaris de l´exposició, la possibilitat de que Montesa fora subseu de l´exposició de Xàtiva.

Finalment no va poder ser així, i  es va optar per deixar les peces que ens van sol.licitar: dos quadres, tres escultures i tres peces d´orfebreria.

Els quadres sol.licitats van ser el Retaule de Sant Sebastià, que ocupa una de les capelles de l´església i el quadre amb l´escena del Calvari que teníem a la sagristia.

Del museu s´han deixat dues escultures de Sant Pere i Sant Pau i un relleu fragmentari amb l´escena de Crist baró de dolors (Crist mort sostingut per un àngel).

Finalment s´exposen també a Xàtiva dos calzes (un del primer terç del segle XVI i l´altre executat en 1733) i el reliquiari del Lignum Crucis.

Per suposat, les peces tornaran a Montesa en acabar l´exposició, aproximadament d´ací a nou mesos, i totes elles es troben exposades a la Seu de Xàtiva, que és un dels tres recintes expositius de la mostra.

A banda del que suposarà donar a conéixer el nostre patrimoni, s´ha fet un estudi de cada peça, que podreu trobar al catàleg de l´exposició, i s´ha restaurat el Crist baró de dolors, ja que la resta d´obres, afortunadament, ja les teníem restaurades.

Hui l´esforç que hem anat fent en la recuperació del nostre patrimoni ha donat el seu fruït.

Sense cap dubte i després de la capital de La Costera, Montesa és un dels pobles millor representats a l´exposició de Xàtiva.

Una cordial salutació del vostre amic i rector,

Joan