El Castell de Montesa recupera part dels llenços de la muralla

27/07/2006

Levante-EMV. Dimecres, 26 de juliol de 2006, p. 29.

Cultura destina 25 milions d’euros a la restauració patrimonial de béns

El Castell de Montesa recupera

part dels llenços de la muralla

Europa Press València

La Generalitat Valenciana ha destinat en 2006 una partida de 25 milions d’euros a actuacions relacionades amb la restauració patrimonial de béns de la Comunitat, segons va afirmar hui el conseller de Cultura, Alejandro Font de Mora, que va apuntar que esta quantitat «s´ha anat incrementat» cada exercici.

Font de Mora, que va realitzar aquestes manifestacions durant la seua visita a les obres de recuperació que s’estan portant a terme en el Castell de Montesa a la Costera, va agregar que «amb aquesta importantíssima inversió es demostra l’interés del Consell per reforçar la recuperació patrimonial, la memòria històrica i els nostres senyals d’identitat com a poble amb una història darrere».

Les obres del castell de Montesa, que data del segle XIV, s’han realitzat en el perímetre exterior de la fortalesa i han consistit en la recuperació parcial dels llenços muraris de la muralla, que envolta el Castell. El seu import ascendeix a 325.861,44 euros, van informar fonts de la Generalitat.

El titular de Cultura va anunciar que, una vegada acabada aquesta primera fase, «es va a procedir a la contractació d’un projecte reformat del projecte principal consistent en l’ampliació de les obres en el perímetre exterior del Castell actualment sense quantificar».

També es realitzarà un projecte complementari de les obres que té com a objecte el consolidar la fàbrica de cadiratge [carreus] i maçoneria, que envolta la pila de la rampa d’accés, que es troba en mal estat amb perill de danyar el nucli interior que constitueix la rampa d’accés pròpiament aquesta [dita]. L’import total de dita complementària ascendeix a 54.672,60 euros». L’empresa adjudicatària és COMSA i el director de les obres l’arquitecte Salvador Vila Ferrer.

A més, el conseller Font de Mora va indicar que en la localitat de Montesa s’han executat obres en l’Església de la Nativitat [de l´Assumpció] de la Verge de Montesa, s’ha restaurat la porta i la portada a través d’una intervenció per part de la Fundació Pere Compte, per un import de 27.959 euros.